Heb je een vraag?

Algemeen

Wat en voor wie is Smaakvol Gebaar?

Smaakvol Gebaar is een solidariteitsactie om met Kerst en Nieuwjaar je naasten te steunen die het moeilijk hebben en tegelijk de horecasector een welverdiend duwtje in de rug te geven. Via onze website kunnen klanten hun favoriete horeca-uitbater ondersteunen met een cadeaubon van 20, 50 of 100 euro. Die drop je daarna in de brievenbus van je familie en vrienden!

Hoe werkt Smaakvol Gebaar?

Mensen kopen online een bon van 20, 50 of 100 euro voor hun favoriete café of restaurant. Die laat je bezorgen via de post om daarna in de brievenbus te stoppen van je familie of vrienden, of ontvang je via e-mail om af te drukken. De uitbater ontvangt het geld meteen. De bonnen zijn t.e.m. 31 december 2021 geldig.

Consumenten

Wanneer en tot wanneer kan ik mijn cadeaubonnen verzilveren?

Alle cadeaubonnen aangekocht via Smaakvol Gebaar zijn geldig t.e.m. 31 december 2021. Dit geeft jou voldoende tijd om een bezoek te brengen aan je favoriete horecazaak.

Hoe ontvang ik de cadeaubonnen na mijn online aankoop?

Via e-mail of via de post, waarna je die in de brievenbussen kan stoppen van je familie en vrienden! Je ontvangt ook een bevestigingse-mail.

Hoe gebruik ik de cadeaubonnen?

Gewoon afgeven aan de handelaar, die zorgt voor de rest!

Kan ik meerdere cadeaubonnen kopen bij dezelfde handelaar?

Natuurlijk! We stimuleren natuurlijk om zoveel mogelijk verschillende horeca-uitbaters te helpen, maar je kan er zeker verschillende kopen. Iedere waardebon is geldig t.e.m. 31 december 2021.

Ik heb een cadeaubon gekocht, maar deze nog niet ontvangen, wat moet ik doen?

Wat vervelend! Gelieve contact op te nemen met ons via [email protected].

Kan ik cadeaubonnen ook deels verzilveren?

Neen, daarom kan je verschillende bonnen kopen van 20, 50 of 100 euro. Zo maken we het zo eenvoudig mogelijk voor jullie en de horeca-uitbaters.

Gaat de volledige waarde van de cadeaubonnen naar de handelaars?

Ja, nadat je cadeaubonnen hebt gekocht storten we het geld meteen op de rekeningen van de verschillende handelaars.

Wat als - in het slechtste geval - een handelaar beslist te stoppen?

Met Smaakvol Gebaar willen we vooral focussen op de horeca-uitbaters die je kent en een warm hart toedraagt. De horeca-uitbaters die jou kennen zullen als een goede huisvader hiermee omgaan. Zij engageren zich hier ook schriftelijk voor via het platform. In het slechtste geval is de bon, net als andere aankopen, een schuld van de handelaar aan jou. Iedere bon is geldig t.e.m. 31 december 2021.

Mijn vraag staat hier niet tussen, hoe kan ik persoonlijk contact opnemen?

Gelieve contact op te nemen met ons via [email protected].

Handelaars

Moet ik als handelaar hiervoor betalen?

Neen, dit is volledig gratis. De start-up Swave doet dit louter om handelaars te steunen.

Hoe moet ik de bonnen valideren?

Gewoon een QR-code scannen. Dat gebeurt via onze partner Unigift, die dit al regelt voor duizenden handelszaken in België. De info hierover krijg je nadat je je rekeningnummer en identiteit hebt bevestigd.

Wanneer krijg ik het geld?

Digiteal schrijft al het geld na betaling automatisch over op je rekening (als je je rekeningnummer en je identiteit hebt bevestigd).

Mag ik dit op mijn eigen sociale media posten en over rondsturen naar mijn klanten?

Helemaal! Gebruik dit zoals je een ander cadeaubonsysteem zou gebruiken. Post dit op je sociale media, stuur e-mails naar al je klanten, zorg dat ze dit als kerstcadeau kopen ... zodat je zoveel mogelijk cadeaubonnen verkoopt! (=cash)

Hoe kan ik op de hoogte blijven van hoeveel bonnen zijn verkocht?

Via het portaal van Unigift, onze partner die de cadeaubonnen uitstuurt.

Mijn vraag staat hier niet tussen, hoe kan ik persoonlijk contact opnemen?

Gelieve contact op te nemen met ons via [email protected].

Hoe zit het met de btw?

Die is van toepassing op het moment dat de consument de bon in de zaak gebruikt. De bon van €50 is op dat moment inclusief btw (6 of 21) en trek je gewoon af van de rekening. De onkostennota bewaar je voor jouw boekhouding.